Sayang2 aku..

Friday, October 7, 2011

Kapal Terbang Kertas

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...


yuhuuuu...korang pernah main kapal terbang kertas a.k.a roket kertas x?
beshhh oo...

wktu kecik2 boleh la main kan..xpon main dlm kelas kan...ok2...
ekceli aku nk cita kt hampa semua pasai kapal terbang kertas...
bukan nk habak tentang cara2 nk wat kapal terbang kertas...tp pasai novel kapal terbang kertas..
hahaha..aku skarang peminat novel plak kan..

depan

belakang

besh sgt cita ni...cerita tntang seorg gadis yatim piatu yg djaga oleh ibu saudaranya..
bercita2 nk msuk TUDM dgn p.we dia..tp xleh sbb dia sedar dia hnya menumpang kasih org.
ttpi ibu saudaranya nk kwenkan dia dgn org kaya..tp tua..
pada mulanya...Suriani turut ja ckap ibu saudranya...ttpi bila dia fkir2 blik...dia xkan menghancurkan msa depannya...dia lari ke ibu kota dan berjmpa sorg llaki yg mngubah hidup dia...
tottt...hbis cita...
nak taw..baca sndri okeh...hahahah...( gelak kejam )

moral of the novel : walaupon impian tidak tercapai nmun kita dpt mengubah hidup kita sndri wlawpon cukup ssah untuk mngubahnya..dan kitalah yg akan menentukan masa depan kita sndri untuk terbang bebas dan mencapai kebahgian ..selepas itu...berserahlah semua kepadanya selepas kita berusaha...

sebelum nk terbangkan roket kenalah tiup2 dulu impian..HAHAH

haa....amek kaw...terbang lah kaw roket jauh2...amin...



:)

bye2...





2 comments:

nik rosmawati said...

macam best jea jln cerita novel tu.tapi sis jarang baca novel.dah lama kot tak baca :)

Azariah Kamis said...

huhu...best sgt2...
:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT @ 2010-2011.ALL RIGHT RESERVED BY AZARIAHKAMIS